جولان زباله سوز ها در جنوب تهران
نوشته شده توسط : مدیر

حمل نخاله در جنوب تهران
زباله سوزی در تهران اعم از معضلاتی زیست محیطی است که علاوه بر تولید بوی نامطبوع در آلودگی هوای شهر هم موءثر است . به گفته رییس سازمان محیط زیست شهر تهران بخش ها آشغال سوزی در مرحله شهر شناسایی شده و برای آنان پرونده قضایی هم تشکیل‌شده شده‌است البته شهرداری بایستی با جدیت این مورد را پیگیری نماید به این دلیل‌که آشغال سوزی تهدیدی در مقابل بهداشت همگانی است .
چند روز قبل عیسی کلانتری - رییس اداره حفاظت محیط زیست - ضمن انتقاد از همت شهرداری در رابطه آشغال سوزی در شهر تهران اظهار کرده بود : چرا شهرداری با یک متر ساختمان غیرمجاز برخورد می نماید ولی مشکلات مرتبط با آشغال سوزی را نمی بیند . همینطور به گفته کلانتری در جنوب تهران 60 ناحیه آشغال سوزی موجود است .
محمدحسین مقیمی - استاندار تهران - هم به زمینه آشغال سوزی برخورد نشان داده و اظهار کرده بود : پسماندسوزی در مرحله شهر تهران بر خلاف ضابطه است و هیچ کس حق ندارد در هیچ جای شهر پسماند را بسوزاند و کلیه دستگاه ها , اداره ها و فرمانداری ها می بایست همگی توان خویش را به کار گیرند و از این تخلف خودداری نمایند . در شرایطی‌که قرار باشد پسماندسوزی در جایی صورت گیرد حتما می بایست این کار به تایید محیط زیست رسد .
او همینطور بابیان این‌که حقی برای پسماندسوزی در درون اطراف شهر تهران نیست , تصریح کرده بود : این زمینه به فرمانداران بخشنامه شده‌است و بایستی با جدیت آن را دنبال نمایند . پسماندسوزی حتما می بایست بیرون از اطراف شهر باشد .
عیسی فرهادی - فرمان‌دار تهران - هم در رابطه آشغال سوزی در شهر تهران گفته بود : در شرایطی‌که اطراف تهران و در شهرستان های دیگر چنین اتفاقی بیفتد و گزارش آن به ما رسد با فرمانداری های ذی‌ربط مکاتبه خوا‌هیم کرد تا برابر ضابطه با این فرمان برخورد قاطع صورت بگیرد .
با دقت وجود تاکیدهای مسوولان مدنی خبررسیده است که در دو حیطه جنوب تهران آشغال سوزی صورت می‌گیرد . محمد حسین بازگیر - رییس سازمان محیط زیست شهر تهران - در اذعان کرد و گو با ایسنا , با اشاره به این‌که پسماندسوزی جرم است و علاوه بر آلودگی هوا منجر پیدایش مشکلاتی برای مردمان می شود , تصریح کرد : سازمان محیط زیست شهر تهران و بقیه دستگاه های متولی در کارایی میباشند تا عاملان آشغال سوزی را شناسایی و با آن‌ها برخورد نمایند .
رییس سازمان محیط زیست شهر تهران ادامه اعطا کرد : متاسفانه آشغال سوزی به نحوی است که بعضی وقت ها عاملان آشغال سوزی معین نیستند . به‌این معنی که جمع ای در نقطه ای از شهر پسماندها را حریق می زنند , فورا محل را ترک می نمایند و آدرس از خویش بر جای نمی گذارند .
او بابیان این‌که در شهر تهران مناطقی از جنوب شهر مشغول آلودگی های ناشی از آشغال سوزی می باشند , گفت : در حیطه 19خلازیر و حوزه‌ 18 تقی آباد زمین های اوقافی موجود هست که توده ای به طور غیر مجاز دراین مکان ها کار تفکیک ضایعات , بازیافت و حریق زدن ما‌نده ی آن‌ها‌را انجام می دهند .
به گفته بازگیر اینک دو پرونده در مراجع قضایی برای این مسئله درست شده شده‌است و در انتظار هستیم تا عاملان آشغال سوزی درین بخشها به سزای فعالیت خویش برسند .
رییس سازمان محیط زیست شهر تهران با تاکید بر این که یک کدام از حق تقدم های ما در برنامه گشت و پایش , یافت کردن مکان هایی است که در آنجا آشغال سوزی می شود , ذکر کرد : آشغال سوزها و ضایعات سوزها تهدید مقابل بهداشت همگانی و تندرست جامعه است . سازمان محیط زیست مسوول شناسایی این اشخاص و معرفی آنها به مراجع قضایی است .
بازگیر در پایان اظهار‌کرد : شهرداری تهران در حوزه رئیس پسماند , مسوولیت بی واسطه و اجرایی داراست و ما هم از این ارگان میخواهیم که زمینه آشغال سوزی را با جدیت پیگیری نماید .
شمع بندی یا این که تیرکهای مایل
خاکبرداری در تهران
شیب دار کردن دیواره خاک برداری
خاک برداری گود برداری , اجرای رمپ و تخریب
پلکانی کردن دیواره خاک برداری
استعمال از تیرکهای مایل ( شمع بندی ) برای حفاظت جداره گود روشی است سنتی و مستقر که به طور تجربی اجرا می شود .
نکات حیاتی در اجرای شمع بندی :
پیشین از هر دسته شمع بندی , ابتدا بدین نکته بسیا حساس اعتنا شود که در اکثری موردها , نباید خاک برداری را تا رقوم پایانی انجام داده و بعد از آن شمع بندی کرد ; به دلیل آن که قبلی از شمع بندی شاید دیواره ریزش نماید .
خاکبرداری در تهران
شمع بندی و خاک برداری در صورت شایان توجه بودن عمق خاک برداری بایستی سطح ای و به طور پایین صورت پذیرد .
ابتدا بایستی خاک برداری اول را به طور پله‌پله انجام اعطا کرد و آن‌گاه , نصیب بالا را , که خاک برداری آن تا مرز زمین صورت گرفته , شمع بندی کرد .
بعد از آن , می توان نصیب تحت پله را خاک برداری و مجدد شمع بندی کرد . شمعهایی که بدین ترتیب , در ابتدا و ذیل نصب میشوند , می بایست فوراً به طور خرپا به نیز متصل شوند , علاوه بر تراز بندی کردن خاکبرداری در عمق , خاکبرداری در جهت طولی هم بایستی سطح ای باشد ; به‌این صورت که می توان ابتدا قطعات برای مثال چهار متری , قطعات در بین آنها‌را خاکبرداری کرد و شمع بندی کرد .
نیروی وارد بر هر شمع بایستی دقیقا محاسبه شود و شمع طوری پباده سازی شود که بتواند این نیرو را تحمل نماید . از‌آنجا‌که ارتفاع شمع مضاعف است , شمع بایستی مدام به طور یک خرپا پباده سازی شود و در صورت فولادی بودن قادر است به صورت مثلثی باشد و خوب تر است مرکز آن در زمین و قاعده آن در تماس با دیوار باشد ; زیرا دراین‌صورت می‌تواند دیوار را حفظ نماید و در زمین هم کمتر دست و پا گیر می شود .





:: برچسب‌ها: نخاله , خاکبرداری , حمل نخاله ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: